El proper 3 de setembre de 2019, els estudiants del Màster Universitari en Estudis Teatrals defensaran els seus Treballs de Fi de Màster (TFM).
Obertes al públic interessat, les lectures d’aquests treballs de recerca tindran lloc a les aules 202 i 203 de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.
Hora i aula |
Títol i autor/a |
Tribunal* |
9.00 h. |
Edició i estudi preliminar de ‘La famosa comedia de la entrada del marqués de los Vélez’, d’Arnau Aina Cabistany |
P: Rossend Arqués |
9.00 h. |
La música. Com a element a favor de l’intèrpret musical, de Júlia Diaz Amela |
P: Francesc Cortès |
10.00 h. |
Aproximació al primer teatre de Joan Soler i Antich (1964-1967), d’Aïda Ayats Rodríguez |
P: Núria Santamaria |
10.00 h. |
La performance com a activitat subversiva contra el fonamentalisme religiós i contra el sistema sociopolític heteropatriarcal als processos artístics ‘The Shadow’ i ‘La muerte del artista’, d’Abel Azcona, de Lola Aymerich i Marginet |
P: Lluís Masgrau |
11.00 h. |
Les tragèdies polítiques inèdites de Jordi Teixidor. Esbós d’una trajectòria soterrada amb el focus en ‘Creont’, ‘La piranya’ i ‘Estat de setge’ (1900-1995), de Ramon Aran Vilà |
P: Miquel M. Gibert |
11.00 h. |
Teatro hiperrealista (Reconstrucción del hiperrealismo a partir de las propuestas escénicas y dramatúrgicas planteadas por otros autores), de Diego Jesús Mora Aldana |
P: Anna Corral |
12.00 h. |
El Pont Flotant: hacia una dramaturgia del cuerpo, de Mireia Izaquierdo de Benito |
P: Ester Vendrell |
12.00 h. |
El ballet en la ‘Poesia escènica’ de Joan Brossa. ‘Normes de mascarada’ (1948-1950/1954), de Nerea Blanch Freixes |
P: Núria Santamaria |
13.00 h. |
La historització del teatre de Bertolt Brecht, d’Albert Reverendo Mascort |
P: Rossend Arqués |
13.00 h. |
Paradigma Cíborg. Nuevas propuestas escénicas, de Laura Aragón Duat |
P: Mercè Saumell |
14.00 h. |
Falsas biografías musicales como estrategias de reivindicación sociocultural en la escena catalana contemporánea, de Salvador Sánchez Sánchez |
P: Francesc Cortès |
14.00 h. |
La utopía de las capitales. Reflexiones sobre dramaturgismo y dramaturgia urbana, de Sergio Gilabert Vicencio |
P: Beth Escudé |
15.00 h. |
El teatre aplicat a l’educació com a eina motivacional intrínseca de l’adolescència, de Xesca Vela |
P: Miquel M. Gibert |
15.00 h. |
Protocolos de intimidad: programación y artesanía de la experiencia teatral inmersiva, de Paula Pascual de la Torre |
P: Ester Vendrell |
16.00 h. |
Teatro Alarcón: posibilidades de un espacio teatral en abandono, d’Elva Araceli González Juárez |
P: Anna Solanilla |
16.00 h. |
El elemento de la acción transformadora según Jorge Eines, en el estudio de caso de ‘Enter Achilles’ de la compañía DV8 como paradigma del Thanztheater, de Nadiezhda Flores |
P: Mercè Saumell |
17.00 h. |
Projectes de dansa: l’impacte social de l’art. Vinculació dels professionals, avaluació de l’impacte social i evolució del binomi artístic-social en les polítiques culturals, partint de l’anàlisi de projectes de dansa amb impacte social, de Montserrat Iranzo i Domingo |
P: Lluís Masgrau |
17.00 h. |
Trencant bases: l’evolució dels rols femenins contemporanis en dos textos de Cristina Clemente (2013 i 2018), d’Alba Cuenca Sánchez |
P: Beth Escudé |
18.00 h. |
El mimo de ‘Julio César’. Revisión del mimo romano y estudio de caso de una contienda entre mimos en el año 46 aC, de José María Egea Marín |
P: Lluís Masgrau |
18.00 h. |
Multiniveles discursivos en dramaturgias relacionales: esferas de copresencia como necesidades actuales, de Rosario Bernaschina Cuadra |
P: Beth Escudé |
* P: president/a; S: secretari/ària; V: vocal.
Observacions per als estudiants
Cada estudiant ha de lliurar personalment o per correu postal una còpia definitiva del seu TFM al tutor i als membres del tribunal abans del 31 de juliol.
Vegeu http://masters.filescat.uab.cat/muet/index.php/professorat-del-master/
Observacions per als tribunals dels TFM
Els tribunals han d’emetre una acta al final de la sessió de lectura pública, convenientment signada per tots els seus membres, que s’ha de deixar a la secretaria del Departament.
Al final de la sessió, el president del tribunal comunicarà a l’estudiant la qualificació del TFM. No podrà decidir encara, si escau, la concessió de la Matrícula d’Honor.
La Matrícula d’Honor serà concedida a l’estudiant que tingui la millor qualificació del TFM i el millor expedient acadèmic; en conseqüència, fins que no s’acabin totes les lectures el coordinador del mòdul no podrà assignar-la.