Taller de Teatre
Teatro Amater: potencializando presencia

José Flavio Cardoso Nosé
Universidade Federal do Amapa (UNIFAP)
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)

UAB
Divendres 25 de febrer
Sala de Revistes – Biblioteca d’Humanitats (Edifici B)
Facultat de Filosofia i Lletres
11-13 hores

Aquest taller busca reflexionar sobre les possibilidats de creació dramatúrgica, actuació i construcció escènica per a artistes amaters. El punt de partida és el fet que totes les persones poden fer teatre, per bé que les eines que utilitzen els actors professionals i els amaters són diferents. Conéixer aquesta diferència pot permetre que l’espectacle que generen els amaters es construeixi des de la seva singularitat, tot subratllant que no s’ha de confondre el teatre amater amb el teatre mal fet o amb una preparació d’aquells que volen convertir-se en professionals. El teatre amater és un aspecte cultural únic que ha de ser valorat en funció del seu propi potencial artístic.

Zeca Nosé és un director de teatre i investigador brasileny. S’ha doctorat en teatre amb la tesi El Teatro Aficionado por dos P(s), Putas y Prisioneros (2021) i fa més de deu anys que estudia la possibilitats de construir events espectaculars per a artistes amaters.