La Propietat del Teatre Romea, amb la col·laboració de l’Institut del Teatre, convoca la 3a edició del Premi Teresa Cunillé als millors treballs sobre la història del teatre en català

En aquesta tercera convocatòria el premi amplia el seu àmbit i s’ofereix en dues modalitats:

• Recerca: al millor treball de recerca sobre la història del teatre en català.
  • Dramatúrgia: al millor projecte d’adaptació d’un text ja existent o de creació d’un text original inèdit vinculat al rescat del patrimoni històric del teatre català.

Els treballs poden fer referència a qualsevol aspecte del teatre català dels segles XIX i XX.
El termini per lliurar els treballs finalitzarà el dia 4 de juliol de 2023.

El Premi Teresa Cunillé

Aquest premi sorgeix d’una iniciativa conjunta de l’actriu Teresa Cunillé i la Propietat del Teatre RomeaLa seva finalitat és incentivar i donar suport al coneixement i la preservació de la història del teatre català. Defineix una temàtica per a cada convocatòria, de manera que es puguin anar tractant diferents períodes i temàtiques que, per diferents motius, encara no han estat objecte d’estudi per part de la historiografia o que són poc presents en la programació teatral actual.

El guardó té el suport del Museu de les Arts Escèniques (MAE) i Centre de Documentació de l’Institut del Teatre de Barcelona, que posa a disposició́ dels investigadors diversos fons documentals que recullen fotografies, cartells, crítiques i altres materials sobre el tema de la convocatòria.

Més Informació

Bases de la convocatòria
Informació sobre el premi a la pàgina web de l’Institut del Teatre