Doctorat en Arts Escèniques

2018

  • Ortega Garzón, Sandra María. De hombres y de bestias. Figuras animales de lo político en el teatro colombiano contemporáneo. Directors: Sandra Camacho i Francesc Foguet i Boreu. 21.9.2018

  • Schmutz,  Chrsitine Wilhelmine. La dimensión crítica del teatro de Roger Bernat, René Pollesch y Christina Schmutz / Frithwin Wagner- Lippok. Uso de texto y reflexión crítica en la conjunción de teoría y práctica. Una aproximación fenomenológica a Numax-Fagor-Plus, Kill Your Darlings! Streets of Berladelphia y els suplicants/ conviure a bcn. Director: Francesc Foguet i Boreu. 25.5.2018.

2016

  • Larios Ruiz, Darshan Shaday. De la poesía pictórica a la poesía escénica: la metafísica escénica: la metafísica del objeto cotidiano de Giorgio de Chirico en Tadeusz Kantor. Director: Miquel Morey. Tutor: Carles Batlle. 8.1.2016.
  • Becerra Arrojo, Afonso. O ritmo na dramaturxia teoría e práctica. Director: Carles Batlle. 11.1.2016.
  • Ferrando Luquin, Silvia. Las dramaturgias de Caryl Churchill. El mundo y sus sombras. Director: Víctor Molina. Tutor: Carles Batlle. 22. 1.2016.
  • Soler Benito, Cristina, Propietat intel·lectual en les arts escèniques. Director: Pau Monterde. Tutor: Francesc Foguet. 28.1.2016.
  • Rodelles Vinyoles, Francesc. L’evolució dels conceptes d’il·luminació escènica en el segle XX fins a la psicodèlia. Directora: Mercè Saumell. Tutor: Carles Batlle. 29.1.2016.
  • Vilardell Grimau, Teresa. Les adaptacions cinematogràfiques d’obres teatrals a Catalunya, 2000-2010. Disseny i procediments compositius. Director: Carles Batlle, 1.2.2016.
  • Laakso, Riika Annina. Estudis de moviment. El burlesque y el neoburlesque. Director: Víctor Molina. Tutora: Meri Torras. 2.2.2016.
  • Zorita Aguirre, Itziar. La experiència perceptiva en la Performance Intermedial. Directora: Mercè Saumell. Tutora: Núria Santamaria. 3.2.2016.
  • Cuesta Dueñas, Juan José. Juego y teatro. Una profuesta de (re)gamificación escénica. Directora: Mercè Saumell. Tutor: Francesc Foguet. 4.2. 2106.
  • Egea Ruiz, Susana. Fonaments per a la formulació d’una tècnica actoral per a l’escena operística. Directora: Mercè Saumell. Tutor: Carles Batlle. 5.2.2016.
  • Taisma Caparrós Pérez. La poética espacial de Marcel·lí Antúnez Roca. ‘Pseudo’ (2012) como paradigma metodológico. Directores: Felisa Blas Gómez i Núria Santamaria Roig. 5.2.2016.
  • Frisón Fernández, Carlota. El silenci en les imatges cinematogràfiques. Directors: Josep M. Català i Rafael Pérez Taylor. 8.2. 2016.
  • Gázquez Pérez, Ricardo. La escenificación del Yo en los solos de las Nuevas Creadoras Interdisciplinares en España, 2000-2014. Directora: Mercè Saumell. Tutor: Carles Batlle. 9.2.2016.
  • Tosticarelli, Martina Ines. Cuerpos retóricos; una aproximació a la perversa figuabilidad del cuerpo en la escena contemporánea. Directors: Víctor Molina i Carmina Salvatierra. 2.2.2016.
  • Isarch Borja, Antoni. Domènech Guansé (1918-1936): trajectòria cultural i literària. Director: Francesc Foguet. 19.10.2016.
  • Moreno i Domènech, Maria. El tractament del grotesc a ‘Primera Història d’Esther’. Directors: Enric Gallén i Miquel M. Gibert. Tutor: Francesc Foguet. 14.12.2016.

2015

  • Saumell, Eva, Cuina, teatre i modernitat. Barcelona, 1888-1919. Director: Francesc Foguet.
  • Carnevali, Davide, Forma dramática y representación del mundo. Apuntes sobre la noción de fábula en el contexto teatral europeo. Director: Carles Batlle i Jordà.
  • Carvajal Montoya, Marleny. El entrenamiento del actor en el siglo XX. Fundamentos etimológicos, ontológicos, científicos y pedagógicos. Director: Lluís Masgrau Peya. Tutor: Carles Batlle.
  • Sierra Monsalve, Sergio Hernán. Acciones corporales dinámicas. Metodología del movimiento físico para intérpretes escénicos inspirada en el Principio de Alteración del Equilibrio. Director: Lluís Masgrau Peya. Tutor: Carles Batlle i Jordà.

2014

  • Ballespí Villagrasa, Mercè. De la bellesa a la convulsió escènica: Marta Carrasco, Sol Picó i Angèlica Liddell. Directora: Mercè Saumell. Tutor: Francesc Foguet i Boreu.
  • Escudé Galles, Elisabeth. L’adaptació dels clàssics teatrals. Shakespeare i Richard The Third. Estudi de cas d’una escena. Director: Xavier Pérez Torio. Tutor: Carles Batlle i Jordà.
  • Esquivel Rodríguez, Catalina. Teatro La Candelaria: memoria y presente del teatrocolombiano. (Perfil de su poética con énfasis en las obras de la primera década del siglo XXI). Director: Víctor Molina. Tutor: Francesc Foguet i Boreu.
  • Faúndez Carreño, Tania, La guerra en la dramaturgia chilena. Director: Francesc Foguet i Boreu.
  • Martínez Grimalt, Joan Tomàs. El conflicte social en el teatre català del tombant de segle (1890-1909). Identitat de classe, moral social i debat polític. Director: Francesc Foguet i Boreu.

2013

  • Urraco, Juan. Dramatúrgias de lo real en la escena contemporánea argentina: una escritura con sede en el cuerpo. Procedimientos y lógicas de construcción en las obras del ciclo BIODRAMA. Dir. Mercè Saumell.
  • Palmeri, Daniela. Sobre las reescrituras del mito griego y sobre lo trágico en la escena contemporánea italiana y española. Dir. Rossend Arqués.
  • Lizarraga, Iraitz. La gramática corporal: comparación entre los lenguajes creados por Rudolf  Von Laban y Etienne Decroux. Dir. Lluís Masgrau.

2012

  • Belvís Pons, Esther. Trans-formative Theatre: Living Further Realities. Dir: José Antonio Sánchez. Tutor: Francesc Foguet i Boreu.
  • Coca Villalonga, Jordi. El laberint del jo. Fonaments per a la interpretació del primer teatre de Josep Palau i Fabre (1935-1958). Dir. Jaume Mascaró Pons. Tutor: Francesc Foguet i Boreu.

2011

2010

  • Fàbrega i Gorriz, Jordi. La interpretació en la dansa: una proposta pedagògica per crear vida escènica a través del moviment. Dir. Ester Vendrell.

2009

  • Luque Bedregal, Gino. Memorias obstinadas: violencia política, memoria histórica y traumas colectivos en las versiones teatrales de “Antígona” en Latinoamérica: los casos de Argentina, Chile y Perú. Dir. Carles Batlle i Jordà.
  • Reguant i Fosas, Gemma. Olfacció creativa: les olors com a motor creatiu per a la veu i per a la locució actoral. Dir. Salvador Reguant i Serra.

2007

2006

  • Monterde i Farnés, Pau. Dramatúrgia musical a “Il Trovatore” i “La Traviata”. Dir. Ramon Pla i Arxé.
  • Negrete Luna, Enid Judith. El director de escena en la ópera del siglo XX: una reflexión desde la praxis. Dir. Roger Alier.